BASINDA BİZ

BASINDA BİZ

Avrasya Kent Fuarı

Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı (UCLG) Eş Başkanı ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, "Marka şehir veya dünya şehri olmak istiyorsak ve şehircilik alanında yeryüzünde çığır açmak, yeni uygulamalara kaynaklık teşkil etmek istiyorsak, geçmişimize sahip çıkmamız gerekiyor." dedi.

Bu yıl ilk kez REED TÜYAP bünyesinde geleceğin güvenli, ulaşılabilir ve daha sıcak şehirlerini kurma hedefiyle düzenlenen "Avrasya Kent Fuarı", TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde açıldı.

Fuar, 42 kentsel dekorasyon, 9 kentsel araçlar, 8 kentsel teknolojiler ve İBB İştirak firmaları olmak üzere toplam 68 katılımcı firmaya ev sahipliği yapıyor.

Kentsel dekorasyonun yanı sıra spor, eğlence, araç teknoloji, alt yapı ve geri dönüşüme kadar şehrin bütün ihtiyaçlarının aynı çatı altında toplandığı fuara, çeşitli illerden belediyeler, inşaat firmaları, peyzaj mimarları, şehir planlamacıları ve mühendisler katılıyor.

Uluslararası Marka Şehirler Zirvesi

Öte yandan fuara eş zamanlı olarak "Uluslararası Marka Şehirler Zirvesi" düzenlendi.

Tahir Akyürek, zirvenin açılışında yaptığı konuşmada, 12 yılı aşkın bir süredir Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığı yaptığını fakat her gün yeni şeyler öğrenmeye, onu da şehrinde uygulamaya devam ettiğini söyledi.

Belediye başkanı arkadaşlarına da bu doğrultuda hareket etmeleri tavsiyesinde bulunan Akyürek, "şu kadar mega projeyi hayata geçirdik" şeklinde bir bakış açısına sahip olurlarsa, marka şehir olunamayacağını dile getirdi.

Marka şehir veya dünya şehri olmak isteniyorsa ve şehircilik alanında yeryüzünde çığır açmak, yeni uygulamalara kaynaklık teşkil etmek isteniyorsa, geçmişe sahip çıkılması gerektiğini vurgulayan Akyürek, sözlerini şöyle sürdürdü: 

"Kavramları tüketme konusunda 21. yüzyılda çok müsrif davranıyoruz. Birçok önemli kavramı kullanıp, bir tarafa atıyoruz. Marka şehir konusu da böyle olmamalı. Sadece ifadelerde yer bulan ve bu doğrultuda hasbelkader bir şeyler yapılan uygulamalarla devam edersek, marka şehir kavramını da tüketmiş oluruz. Marka şehir olmak için mutlaka bir tarihi derinliğe, önemli bir kültürel mirasa ve o mirasa sahip çıkmaya, ayrıca bir sosyal genetiğe de ihtiyaç var. O sosyal genetik doğrultusunda da gayret göstermeye ihtiyaç var.